Om mig
Mit navn er Betty Magnussen. Jeg er uddannet Musikterapeut fra Aalborg Universitet (AAU).
Jeg er også uddannet musikpædagog (AM’er) fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og tidligere lektor i musik ved University College Capital (UCC).
Sideløbende med mit arbejde som musikterapeut er jeg komponist og udøvende professionel musiker.
Jeg er fascineret af, hvordan musik påvirker den menneskelige krop og psyke, bevidst og ubevidst - og jeg forundres til stadighed over den energi og synergi der kan opstå, når mennesker mødes i og omkring musikken.
I musikterapi har jeg erfaring i at arbejde med:
Unge med psykiske udfordringer: skizotypi, OCD og angst
Tidligt følelsesmæssigt skadede børn og unge med tilknytningsforstyrrelser.
Børn og unge med ASF, ADD og ADHD
Voksne med funktionsnedsættelse og autisme
Mennesker med demens
Som medlem af Dansk Musikterapeut Forening følger jeg DMTF's etiske regelsæt og modtager jævnligt supervision.
Yderligere uddannelse og info:
Assesment Parent Child Interaktion (APCI)
Jeg er certificeret i Assesment Parent Child Interaktion (APCI), som er et innovativt og prisbelønnet musikterapeutisk redskab, udviklet af Stine Lindahl Jacobsen (Phd). APCI producerer information omkring forældre-barn interaktion og forælderkompetencer, herunder visuel oversigt af gensidig afstemthed, nonverbal kommunikation og indikation af tilknytning. APCI giver informationer om graden af bekymring for omsorgssvigt og kan indikere mål for videre behandling til familen.
Lidt bonusinfo:
Logoet i Musikterapi København er inspireret af tegnet “Sesquiflat”, som anvendes i kvarttone notationssystemet. I kvarttonemusikken er der dobbelt så mange toner - og dermed “dobbelt så mange muligheder”. Kvarttone tonalitet repræsenterer derfor nye melodiske og harmoniske muligheder, som kan bibringe uopdagede teksturer, farver og atmosfærer til musikken - og dermed til relationen/kommunikationen.
For mig er Sesquiflat et symbol på, hvordan musikken kan give endnu flere informationer, nuancer og muligheder, når den sættes i spil en terapeutisk relation. Det er den tænkning jeg er optaget af i mit arbejde som musikterapeut - at skabe bevægelse, udvikling og nye fortællinger.
Er du interesseret i mit virke som musiker og komponist så tjek min hjemmeside her: